The worst morning


5.30 this morning I woke up, and I heard the most terrible noises. I jumped out of the bedroom window, but I was to late, our chicken mum was already dead. I saw the fox holding her in his mouth. I really hate this fox. All five chicks where missing. 
I had to go out several times to protect the remaining two hen, because the fox kept returning. 
Then I heard a pip pip pip, and a little black chick returned, and then on more. Now four of them came back, I don't know if number five will come back to. They are two weeks old, and maybe big enough to survive without their mum.

7 kommentarer:

  1. Åh nej, ikke også jer! (Vi har mistet hanen, 4 høns og ti kyllinger i år!)
    Gik den i hønsehuset?

    Har i en varmelampe til kyllingerne (hvis ikke er de billige i Harald Nyborg) de er lidt for unge til at klare sig uden varme, men hønen kan de godt leve uden :-(

    SvarSlet
  2. Nej, hvor er det synd for jer (og de små kyllinger!)

    SvarSlet
  3. Kyllingerne lever endnu! Men hun var vores bedste høne. Jeg bliver nød til at få fat i en ny, eller nogle nye tunge damer.

    SvarSlet
  4. Du kan få en lillesøster (til den afdøde høne), 6 uger gammel.....

    SvarSlet
  5. kan du godt undværre, efter massakren? hvis, så helt vildt gerne!

    SvarSlet
  6. Det kan jeg!
    Der er fem, men jeg ved endnu ikke hvor mange hønekyllinger der er, der går nogle uger inden jeg kan sige det med sikkerhed!
    (Min nabo skal ha' en hane, der har ræven nemlig også været)

    SvarSlet